• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
1

افزایش ظرفیت نقش‌آفرینی صنعت نشر ایران/ رویکرد جدید نمایشگاه ۳۵ کتاب

  • کد خبر : 4845
  • 10 اسفند 1402 - 17:51
افزایش ظرفیت نقش‌آفرینی صنعت نشر ایران/ رویکرد جدید نمایشگاه ۳۵ کتاب
مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران با اشاره به اقدامات انجام شده در سال‌های اخیر برای افزایش ظرفیت‌های حضور و نقش‌آفرینی صنعت نشر ایران در دیگر کشورها، ادامه داد: یکی از این اقدامات بسترسازی برای فعالیت در نمایشگاه بین‌المللی تهران است.

به گزارش پرگار خبر به نقل از خبرگزاری ایرنا، علی رمضانی درباره دستاوردهای حضور ایران در سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب دهلی‌نو گفت: خط مستمر مذاکره با کشورها و ناشران مختلف برای برقراری همکاری در نمایشگاه‌های بین‌المللی دنبال می‌شود. همچنین از ناشران و مسئولان کشورهای مختلف دعوت می‌شود تا در نمایشگاه تهران حضور پیدا کنند. در سال‌های اخیر برای افزایش ظرفیت‌های حضور و نقش‌آفرینی صنعت نشر ایران و مجموعه ناشران کشور تلاش می‌شود، یکی از این اقدامات بسترسازی برای فعالیت در نمایشگاه بین‌المللی تهران است.

قائم مقام سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اشاره به مذاکراتی که در نمایشگاه دهلی‌نو با مسئولان نمایشگاه فرانکفورت، ریاض، شارجه و ابوظبی انجام شده است، ادامه داد: در نتیجه این مذاکره‌ها توافق‌هایی برای افزایش تعامل‌های مشترک و مذاکراتی برای بهبود شرایط حضور ایران در نمایشگاه فرانکفورت انجام شد. همچنین با نمایشگاه دهلی‌نو گفت‌وگو و قرار شد هند را به عنوان مهمان ویژه سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران دعوت کنیم و همچنین در سال ۲۰۲۵ ایران مهمان ویژه نمایشگاه دهلی‌نو باشد.

رویکرد جدید در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

به گفته رمضانی در هر دوره خبرنگارهایی از نمایشگاه‌های بین‌المللی حضور داشته و فضای نشر دنیا را منعکس می‌کنند. این موضوع کمک می‌کند تا خبرنگارهایی که می‌خواهند نمایشگاه کتاب تهران را روایت کنند، دیدی از کلیات صنعت نشر در دنیا و جایگاهش داشته باشند.

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران با تاکید بر اینکه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران پربازدیدکننده‌ترین نمایشگاه کتاب دنیا است، ادامه داد: انتظار داریم که شهر دهلی‌نو با ۲۴ میلیون نفر، استقبال قابل توجهی از نمایشگاه کتاب داشته باشد، اما به گواه رسانه‌ها و خبرنگارهایی که در این نمایشگاه حاضر بودند، اینگونه نبود و همچنان نمایشگاه کتاب تهران پربازدیدکننده‌ترین نمایشگاه کتاب دنیا است.

او افزود: در دو سال گذشته رویکرد فرهنگی نمایشگاه کتاب تهران تقویت شد و به متن نمایشگاه آمد. در این دوره بخش مجازی نمایشگاه و حضور کتاب‌فروشی‌ها پررنگ‌تر شد، الان تثبیت این مساله مهم است. همچنین در این دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با رویکرد جدیدی برگزار خواهدشد که آن را به زودی در رسانه‌های مختلف اعلام خواهیم کرد.

به گفته سخنگوی سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، رویکرد جدید این نمایشگاه در حوزه تبلیغ و ترویج کتاب است تا مردم بتوانند بهتر کتاب انتخاب کنند.

برگزاری نمایشگاه مطبوعات یک ضرورت برای کشور بود

رمضانی با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه مطبوعات یک ضرورت برای کشور بود، افزود: رسانه‌ها نمایش دهنده رویدادهای کشور هستند، نمایشگاه مطبوعات فرصتی را فراهم می‌کند تا مردم و مسئولان به سمت رسانه‌ها کشیده و متوجه روند فعالیت رسانه‌های کشور شوند؛ مانند پیشرفت‌هایی که در حوزه خبر اتفاق افتاده و درباره جنس رسانه‌هایی که تغییر کرده است.

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران با اشاره به فعالیت نمایشگاه رسانه بعد از ۶ سال، ادامه داد: این نمایشگاه به دلیل ضرورت گردهمایی رسانه‌ها برای دید و بازدید از یکدیگر و باخبر شدن از حال هم برگزار شد، البته در فاصله ۶ ساله برگزاری نمایشگاه، رسانه‌ها تغییر کردند و در این دوره شاهد این تغییرات بودیم.

او افزود: در دوره‌های قبلی نمایشگاه رسانه، بیشتر شاهد فعالیت مجلات بودیم. انتشار مجله‌ها در دنیا به شکل الکترونیکی و مجازی شده است و رسانه‌های جدید هم به رسانه کشور اضافه شده است. شروع مجدد این چرخه یک حرکت مبارک است، البته این نمایشگاه نقایص و نکاتی داشت و نیازمند و قابل برطرف شدن است.

لینک کوتاه : http://pargarkhabar.ir/?p=4845

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi