• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
1
طی ده روز برگزار می‌شود؛

کارگاه‌های طراحی و تصویرسازی در نمایشگاه کتاب

  • کد خبر : 6496
  • 19 اردیبهشت 1403 - 16:58
کارگاه‌های طراحی و تصویرسازی در نمایشگاه کتاب
«کتاب‌آرا» در بخش نشست‌های تخصصی طراحی و گرافیک و تصویرسازی در نمایشگاه کتاب برای علاقه‌مندان هنرهای تجسمی، کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌کند.

به گزارش پرگار خبر به نقل از ستاد خبری سی ‌و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، بخش «کتاب‌آرا»‌ی نمایشگاه کتاب تهران در بخش نشست‌های تخصصی طراحی و گرافیک و تصویرسازی کتاب، چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت با یک کارگاه، میزبان علاقه‌مندان در نخستین روز از برگزاری سی ‌و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بود.

در این روز همچنین کارگاه «لذت طراحی» با محور چگونه از طراحی کردن لذت ببریم؟ از ساعت ۱۵ تا ۱۷ با ارائه و آموزش سیده زهرا نبوی، نقاش و تصویرگر برگزار شد.

صبح و عصر پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه نیز کارگاه «باز هم لوتوس» با حضور عاطفه محمدی، مهدی ارشادی، سیدعلیرضا میرزامحمدی و سپیده جواهری ساعت ۱۰ تا ۱۲ و کارگاه «طراحی حروف یا تصویرسازی؟» ساعت ۱۵ تا ۱۷ با حضور مهدی ارشادی، عاطفه محمدی و حمیده سلیمانی برگزار می‌شود.

جمعه ۲۱ اردیبهشت دو کارگاه «هنر هوش غیرمصنوعی» با تدریس مجتبی دلخوشیان در ساعت ۱۰ الی ۱۲ و کارگاه «کاربرد هوش مصنوعی در گرافیک و تصویرسازی» با ارائه محمدعلی بلادی‌فرد ساعت ۱۵ الی ۱۷ برگزار می‌شود.

شنبه ۲۲ اردیبهشت کارگاه «صفر تا صد مجموعه کتاب اختران» با بررسی مجموعه کتاب اختران با حضور کورش پارسانژاد و کاظم طلایی ساعت ۱۰ الی ۱۲ برگزار می‌شود. همچنین کارگاه «تصویرسازی» بدون مرز برای تبادل تجربه همکاری تصویرگران ایرانی با ناشران خارجی با حضور حسن عامه‌کن، گلنار ثروتیان، سمیه محمدی و محمد حقانی ساعت ۱۵ الی ۱۷ برگزار می‌شود.

یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ساعت ۱۰ الی ۱۲ کارگاه «تصویرسازی برای برزخی‌ها» با حضور محمدرضا دوست محمدی به بررسی ویژگی‌های تصویرسازی کتاب‌های نوجوانان می‌پردازد و کارگاه «کتاب‌آرایی کتاب‌های مصور تاریخی» به منظور بررسی تولید مجموعه تاریخ مصور ایران باستان با حضور سلمان رئیس‌عبداللهی، احسان رضایی، حامد محمدپور و منصوره یزدان‌جو ساعت ۱۵ الی ۱۷ برگزار می‌شود.

دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه بخش کتاب‌آرای خانه کتاب و ادبیات ایران در سی ‌و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با دو کارگاه «جنون خط‌خطی» به منظور بررسی نقش طراحی در تصویرسازی کتاب با حضور عرفان محمدی‌آذر، پروانه نعمتی و حسین یوزباشی برگزار می‌شود. همچنین کارگاه «تایپوگرافی کتابی» با محور تاملی بر تایپوگرافی در طراحی جلد کتاب با ارائه مسعود نجابتی ساعت ۱۵ الی ۱۷ برگزار می‌شود.

سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت، کارگاه «مهندسی در کتاب‌سازی» با حضور سمیه رمضان‌ماهی و سیاوش ذوالفقاریان در ساعت ۱۰ الی ۱۲ به بررسی کتاب‌های تعاملی در ایران و جهان می‌پردازد. همچنین در این روز نشست تخصصی‌ای با حضور جمعی از ناشران خارجی بخش بین‌الملل با موضوع معرفی ادبیات و تصویرسازی کتاب‌های ایران با حضور محمد حمزه‌زاده، کاظم طلایی و محسن رضوانی ساعت ۱۵ الی ۱۸ برگزار می‌شود.

چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه کارگاه «کتاب‌های مریخی، مخاطبان ونوسی» ساعت ۱۰ الی ۱۲ با بررسی معیارهای کتاب خوب از نگاه ناشر، نویسنده، مخاطب، طراح و کتابفروش می‌پردازد. همچنین کارگاه «خان هشت در خیابان رشت» ساعت ۱۵ الی ۱۷ با حضور سمانه سادات حسینی، سورنا جوکار، هاجر سلیمی‌نیمی، امیر نجفی و منوچهر اکبرلو به موضوع روزی که پای فردوسی و دار و دسته‌اش به مهرک باز شد، می‌پردازد.

پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت کارگاه «وقتی نتیجه نمی‌گیریم» با تدریس حمیدرضا بهرامی ساعت ۱۰ الی ۱۲ به آسیب‌شناسی کلاس‌های تصویرسازی می‌پردازد. کارگاه «دورمیزنشینی تصویری» به صورت گپ‌وگفت و تجربه زیسته تصویرگران کتاب ساعت ۱۵ الی ۱۷ با حضور میثم موسوی، محسن میرزایی، رضا مکتبی و زهرا محمدنژاد برگزار می‌شود.

جمعه ۲۸ اردیبهشت ماه در آخرین روز برگزاری کارگاه‌های طراحی و گرافیک در نمایشگاه کتاب کارگاه «استراتژی‌ کسب‌وکار» با ارائه کیوان ملک ساعت ۱۰ تا ۱۲ و کارگاه «قهرمان و آنتی قهرمان» ساعت ۱۵ الی ۱۷ با حضور میثم برزا، مرتضی محمدی و امین توکلی برگزار می‌شود.

همچنین هر روز از ساعت ۱۸ الی ۱۹ گپ‌وگفت و کشف مسیر شغلی در حوزه طراحی گرافیک و تصویرسازی کتاب در سالن نشست‌های تخصصی بخش کتاب‌آرا برگزار می‌شود.

سی ‌و پنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

لینک کوتاه : http://pargarkhabar.ir/?p=6496

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi