• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
2
بازدید معاون گردشگری از جشنواره سروسیمین؛

شالبافیان: جشنواره صنایع دستی تکامل پیدا کرده است/ حضور دانش آموزان و دانشجویان یک ابتکار بود

  • کد خبر : 4602
  • 30 بهمن 1402 - 21:56
شالبافیان: جشنواره صنایع دستی تکامل پیدا کرده است/ حضور دانش آموزان و دانشجویان یک ابتکار بود
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی گفت: نمایشگاه امسال کامل تر و پربارتر از سال های قبل بود و 2 ویژگی مثبت داشت؛ تعداد آثار افزایش پیدا کرده بود و شاهد مشارکت ذی نفعان مختلف درحوزه صنایع دستی بودیم.

به گزارش پرگار خبر به نقل از خبرگزاری میراث آریا، علی اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، امروز سی ام بهمن، از هشتمین دوره جشنواره بین المللی صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر بازدید کرد.

او در این بازدید ابتدا با هنرمندانی که در نمایشگاه حضور داشتند به گفت‌وگو پرداخت و سپس در سالن‌های مختلف از آثار به نمایش گذاشته شده بازدید کرد.

جشنواره از جهات مختلفی تکامل پیدا کرده است

علی اصغر شالبافیان درحاشیه بازدید خود از هشتمین دوره جشنواره بین المللی صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر (سروسیمین) در گفت و گو با میراث آریا گفت: نمایشگاه امسال کامل تر و پربارتر از سال های قبل بود و ۲ ویژگی مثبت داشت؛ تعداد آثار افزایش پیدا کرده بود و شاهد مشارکت ذی نفعان مختلف درحوزه صنایع دستی بودیم.

وی ادامه داد: همچنین ابتکاری به خرج داده شد برای دانش آموزان و دانشجویان که حوزه بین الملل را دیدند. این یعنی صنایع دستی جای خود را در راستای هدف عمومی کردن صنایع دستی در بین اقشار مختلف و ذی نفعان باز می کند.

او افزود: این جشنواره از جهات مختلفی تکامل پیدا کرده است و به آثاری که هنرمندان آورده اند افتخار می کنیم.

شالبافیان همچنین درباره پیوند حوزه گردشگری و حوزه صنایع دستی بیان کرد: یکی از جاذبه های حوزه گردشگری، حوزه صنایع دستی است. روستاها و شهرهای جهانی صنایع دستی، یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری هستند. مثلا ملایر شهر جهانی منبت است و آمد و شد گردشگران به ملایر عمدتا بعداز ثبت جهانی افزایش پیدا کرد.

او در پایان بیان کرد: پیوند حوزه گردشگری و صنایع دستی، کاملا پیوندی لازم است که با حضور دکتر جلالی اتفاق افتاده است. حوزه بومگردی از اصلی‌ترین تجلی‌گاه های حوزه صنایع دستی است. تاسیسات گردشگری می‌تواند با اصلاح ضوابط تاسیسات گردشگری، تقویت شود که این کار انجام می شود.

لینک کوتاه : http://pargarkhabar.ir/?p=4602

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi