• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
1
وزیر فرهنگ:

انس با کتاب در خون و جان ما ایرانیان است/ جایی می‌روم که مطالبه کتابخانه داشته باشند

  • کد خبر : 4053
  • 11 بهمن 1402 - 22:24
انس با کتاب در خون و جان ما ایرانیان است/ جایی می‌روم که مطالبه کتابخانه داشته باشند
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فرزندان ما در خانواده از همان ابتدای کودکی توسط مادران با کتاب مانوس می‌شوند، این انس در خون و جان ما ایرانیان است؛ به همین دلیل کودکان و نوجوانان بیشترین مخاطب ما در حوزه کتاب هستند.

به گزارش پرگار خبر به نقل از خبرگزاری ایرنا، محمدمهدی اسماعیلی شامگاه چهارشنبه – ۱۱ بهمن ۱۴۰۲- در آیین اختتامیه ملی دومین دوسالانه جشنواره نشان «هُدهُد سفید» که در کتابخانه مرکزی پارک شهر تهران برگزار شد، اظهار داشت: خدا را شاکریم این جلسه فاخر در آستانه دهه فجر توسط همکاران نهاد کتابخانه ها برنامه ریزی و برگزاری شد، حوزه کودک و نوجوان و کتاب و کتابخوانی موضوع بسیار مهمی است و مورد توجه خاص و عام است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جامعه و خانواده‌ ایرانی عمیقا فرهنگی دانست و گفت: فرزندان ما در خانواده از همان ابتدای کودکی توسط مادران با کتاب مانوس می‌شوند، این انس در خون و جان ما ایرانیان است؛ به همین دلیل بیشترین مخاطب ما در حوزه کتاب، برای کودکان و نوجوانان است. در همین سالن کودکانی از مازندران، کهکیلویه و بویراحمد، حضور دارند،

اسماعیلی گفت: نهاد کتابخانه‌ها یک شبکه بی‌نظیر است. در دوره مسئولیتم بیش از ۲۰۰ شهرستان را سر زدم؛ شهرستان‌هایی بود که هیچ مرکز فرهنگی غیر از کتابخانه نداشتند، یا فقط کتابخانه داشت؛ هیچ شهر و شهرستان و استانی نمی‌روم مگر اینکه اول مطالبه کتابخانه داشته باشند.

وی به راه‌اندازی بنیاد پویانمایی با هدف ساخت کارهای فاخر در حوزه کودکان اشاره کرد و افزود: مجموعه‌های فرهنگی باید بتوانند شخصیت‌های جذاب را از داخل کتاب‌ها بیرون بیاورند و به پویانمایی و انیمیشن و همه زنجیره فرهنگی تبدیل کنند.

اقدامات فرهنگی در حوزه کودکان و نوجوانان همانند زنجیر به هم متصل است

اسماعیلی با تاکید بر اینکه نوجوانان با علم و آگاهی سنین اصلی تعلیم و تربیت را با کتاب می‌گذرانند، گفت: در بازدید ریاست جمهوری از نمایشگاه کتاب هم این مساله مشاهده شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه اقدامات فرهنگی در حوزه کودکان و نوجوانان را همانند زنجیر به هم متصل دانست و ادامه داد: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نویسندگان و مترجمان در این حوزه فعالیت می‌کنند. باید از محتوای کتاب در حوزه‌های مختلف مانند تولید فیلم، موسیقی، شخصیت‌های عروسکی، طراحی نوشت‌افزار و … استفاده شود.

اسماعیلی در این مراسم به کودکان مازندران قول داد در دوره اول ریاست جمهوری، ساخت کتابخانه‌های آن بخش تکمیل خواهدشد.

لینک کوتاه : http://pargarkhabar.ir/?p=4053

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi