• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024
3

هدهد سفید به ایستگاه هفدهم رسید

  • کد خبر : 3112
  • 18 دی 1402 - 16:09
هدهد سفید به ایستگاه هفدهم رسید
هفدهمین شماره از کتاب «هدهد سفید» با شعرها، داستان‌ها و روایت‌های گوناگون و همراه با ضمیمه نوجوانان کتابخوان استان چهارمحال و بختیاری تهیه شده است.

به گزارش پرگار خبر به نقل از خبرگزاری ایرنا، هفدهمین شماره از کتاب «هدهد سفید» با شعری از غلامعلی حداد عادل شروع می‌شود. بعد از این شعر، در بخش حرف اول توضیحاتی درباره کتاب هدهد سفید و محتوای این شماره ارائه شده است.

بعد از آن داستان «به رنگ کودکی» نوشته آذر خزاعی سرچشمه در این شماره جای دارد و پس از آن روایت «قصه شکار گردو و جادوی ماه» نوشته مهدی رجبی و داستان‌های «فرار از دنیای تکرای» نوشته فاطمه خداپرست، عضو شانزده ساله کتابخانه شهید بهشتی شهرستان فسا و «کتابی برای فرشته» نوشته بهاره بهنام‌نیا، چاپ شده است.

در بخش خاطره‌نگاری هفدهمین کتاب هدهد سفید، «روایتِ استقامت» مرضیه حدیدچی در زندان ساواک منتشر شده است. در ادامه در بخش تبیین با مطلب «چرا از فلسطین حمایت می کنیم؟» موضوع استقامت دنبال شده است. در بخش سروده‌ها نیز شعرهایی با موضوع کتاب با عناوین «ستاره‌های ماندگار»، «راز تازه»، «پرواز با کتاب» و شعر «دختران فلسطین» سروده سارا گودرزی شاعر ۱۱ ساله محفل ادبی جوانه‌های شهر تهران، آمده است.

در ادامه این شماره دو داستان از محمد جعفربگلو با عناوین «گوهرشاد؛ بررسی یک رویداد تاریخی» و «روز مبارزه» در بخش «زنگ تاریخ» درج شده است. بعد از آن «یازده راز برای انتخاب کتاب خوب» نوشته علی مصباحی ثبت شده است. همچنین در این بخش مطلبی با عنوان «با «سامان» دنبالش بگرد» و بیان قابلیت‌های سامانه مدیریت کتابخانه‌های عمومی کشور چاپ شده است.

در این شماره با محمد میرکیانی، نویسنده کودک و نوجوان گفت‌وگو شده است و بعد از آن در بخش «ستاره‌های آسمان ایران» نیز طی داستانی با عنوان «نذری خانه سیدها» اثر مونا اسکندری قرار گرفته است.

در بخش قفسه کتاب سه عنوان کتاب «جنگی که نجاتم داد» نوشته کیمبرلی بروبیکربردلی ترجمه مرضیه ورشوساز، «پولینا چشم و چراغ کوهپایه» نوشته آنا ماریاماتوته و ترجمه محمد قاضی و «تفنگ اهلی» نوشته مسعود ملک یاری، معرفی شده است. همچنین «خواهری که دلتنگ برادر بود» نوشته مسلم ناصری، روایت کوتاهی در بخش «قطره‌ای از دریا» است که به بیان داستان سفر حضرت فاطمه معصومه(س) به ایران برای دیدار برادر می‌پردازد.

کودکان عضو کتابخانه یادگار امام خمینی(ره) قم از لحظه‌های زیارت، در بخش «دل‌نوشته» این شماره هدهدسفید نوشتند. همچنین هدهدسفید نامه‌رسان در این شماره نامه‌های نازنین زینب ابویسانی، غزل قاسملو و محمدحسین علی‌پور، اعضای کتابخانه‌های عمومی را به نویسندگان محبوبشان رسانده و پاسخ نامه‌های حبیب‌الله عیدوزهی، احسان ابویسانی و ابوالفضل دوراندیش را از مریم متقی، محمود برآبادی و مسلم ناصری گرفته است.

گزارشی از اختتامیه دومین دوسالانه قصه گویی و حاشیه‌های آن بخش «حاشیه‌نگاشت» با عنوان «کلاغه به خونه‌اش نرسید اما هدهدسفید به کتابخونه رسید» منتشر شده است.

هفدهمین جلد از کتاب «هدهد سفید» (برای نوجوانان) در ۱۴۲ صفحه، با شمارگان پنج هزار نسخه، آبان ماه ۱۴۰۲ منتشر شد. ضمیمه هدهد سفید نیز در این شماره توسط نوجوانان کتابخوان استان چهارمحال و بختیاری تهیه شده است.

لینک کوتاه : http://pargarkhabar.ir/?p=3112

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi