• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
1

مترو راحت‌ترین گزینه برای رسیدن به نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است

  • کد خبر : 6448
  • 18 اردیبهشت 1403 - 14:10
مترو راحت‌ترین گزینه برای رسیدن به نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است
هرچند ظرفیت پارکینگ مصلی امام خمینی(ره) افزایش داشته است، اما کماکان مترو راحت‌ترین و در دسترس‌ترین گزینه برای رسیدن به نمایشگاه کتاب به شمار می‌رود.

به گزارش پرگار خبر به نقل از ستاد خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، یک روز به شروع گردهم‌آیی اهالی نشر برای حضور درخور در رویداد ۳۵ باقیمانده است. بازدید میدانی از مصلی امام خمینی(ره) نشان می‌دهد که روند آماده سازی غرفه‌ها در شرایط مطلوبی قرار دارد و همه چیز برای یک میزبانی عالی از مردم عزیز ایران از روز چهارشنبه (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آماده است.

اما برای حضور مخاطبان در رویداد سی‌وپنجم مترو در دسترس‌ترین و راحت‌ترین گزینه است. هرچند که تعداد پارکینگ‌های مصلی امام خمینی(ره) به نسبت سال‌های قبل افزایش قابل توجهی داشته، اما کماکان استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی بویژه مترو بهتر است. شهرداری تهران نیز وعده کرده است که سرفاصله قطارها از یک روز مانده به برپایی نمایشگاه تا روز انتهایی آن کوتاه‌تر شود، وعده‌ای که زودتر محقق شده است.

سه در جدید نیز به مصلی امام خمینی(ره) اضافه شده است؛ دو در برای ورود نفرات و یک در برای ورود خودرویی. در واقع از سه جهت خیابان قنبرزاده، خیابان شهید بهشتی و اتوبان مدرس نیز نمایشگاه ورودی نفررو و خودرویی خواهد داشت.

هم‌اکنون در فاصله یکروز مانده تا شروع رویداد سی‌وپنجم خودروهای باری وسایل ناشران را به مصلی امام خمینی(ره) می‌رسانند. سازمان زیباسازی شهرتهران نیز فعالیت خود درباره نمایشگاه را با اکران بنرهای این رویداد آغاز کرده است. بنرهایی که خبر از بهار کتاب می‌دهند و قرار است کل سطح شهر تهران را زیر نفوذ خود بگیرند.

در محوطه مصلی امام خمینی(ره) کارگران مشغول تکمیل بخش‌های مختلف فضای سبز نمایشگاه و تمیز کردن محل عبور و مرور مخاطبان به بخش‌های مختلف هستند. غرفه‌های خودسازی که در محوطه بیرونی شبستان هستند نیز جانمایی شده و مشغول کار بودند. سازمان آتش نشانی، نیروی انتظامی نیز در نمایشگاه کتاب تهران مستقر شده‌اند؛ همچنین امروز نیروهای هلال احمر نیز به برپایی چادر محل استقرار خود و انجام یک مانور کوچک برای روزهای شلوغ نمایشگاه بین المللی کتاب تهران اقدام کردند.

در شبستان اصلی مصلی امام خمینی (ره) که قرار است میزبان ناشران عمومی باشد، تعداد قابل توجهی از ناشران تا امروز و تنها یک روز به شروع رسمی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران غرفه‌های خود را تحویل گرفته‌اند و مشغول طراحی و دکور آنها هستند و تقریباً می‌توان گفت نیمی از ناشران در حال چیدمان کتاب‌های خود درون قفسه‌ها برای عرضه به مخاطبان بهار کتاب ایران هستند که این نشان از استقبال قابل توجه ناشران از سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب دارد.

آماده سازی کوشک کتاب نیز در میانه شبستان اصلی با سازه‌ای بسیار بزرگ در حال انجام است. این غرفه نیز مانند سال گذشته قرار است میزبان رویدادهای فرهنگی از جمله جلسات رونمایی کتاب، نقد و بررسی، جشن امضا، گعده‌های گپ و گفت با نویسندگان نمایشگاه کتاب باشد؛ به بیان دیگر برنامه‌های فرهنگی نمایشگاه کتاب امسال در بطن این رویداد برگزار می‌شود.

نامگذاری بسیاری از غرفه‌ها در ابتدای مسیر شبستان اصلی انجام شده و برخی دیگر در حال انجام است همچنین در بخش‌های مختلفی از نمایشگاه کارت غرفه داران و اهالی صنعت نشر به ناشران تحویل داده می‌شود. ناشران در گفت‌وگو با خبرنگار ستاد خبری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از جانمایی امسال خود راضی هستند. به گفته علی رمضانی، قائم مقام و سخنگوی رویداد سی‌وپنجم تا به امروز حضور دو هزار و ۶۱۹ ناشر در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران قطعی شده و ۲۵۰ ناشر نیز در مراحل قطعی شدن حضور خود هستند که اگر حضورشان امکان پذیر نباشد به بخش مجازی اضافه می‌شوند.

در بخش بین الملل نیز جانمایی ناشران مشخص شده است و عمده غرفه‌ها در حال تکمیل ساخت و ساز خود هستند. کشور یمن که دارای تاریخ فرهنگی درازدامنی است، مهمان ویژه این دوره از نمایشگاه است که غرفه‌ای بزرگ و درخور دارد. به یقین یمنی‌ها حرف‌های بسیاری برای گفتن دارند که با ارائه کتاب‌هایشان به بیان آنها می‌پردازند.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

لینک کوتاه : http://pargarkhabar.ir/?p=6448

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi