• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
2
ضرغامی در حاشیه بازدید از نمایشگاه سرو سیمین:

صنایع‌دستی می‌تواند دنیا را به فرهنگ‌های اصیل خویش بازگرداند/ کشورها با صنایع‌دستی از فرهنگ یکسان‌سازی تحمیلی فاصله می‌گیرند

  • کد خبر : 4615
  • 01 اسفند 1402 - 11:36
صنایع‌دستی می‌تواند دنیا را به فرهنگ‌های اصیل خویش بازگرداند/ کشورها با صنایع‌دستی از فرهنگ یکسان‌سازی تحمیلی فاصله می‌گیرند
وزیر میراث‌فرهنگی گفت: صنایع‌دستی را هویت دنیا می‌دانیم و معتقدیم اگر دنیا به فرهنگ‌های اصیل خودش بازگردد و از فرهنگ یکسان‌سازی تحمیلی که برای کشورها تجویز می‌شود فاصله بگیرد قطعا برای مردم دنیا مفید خواهد بود.

به گزارش پرگار خبر به نقل از خبرگزاری میراث‌آریا، سید عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، روز گذشته از هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی فجر بازدید کرد.

او در این بازدید به گفت‌وگو با هنرمندان حاضر در این نمایشگاه پرداخت و نقطه نظرات خود درباره آثار را نیز بیان کرد.

ضرغامی در حاشیه این دیدار گفت: این جشنواره با ویژگی بین‌المللی برگزار می‌شود و کارهای برجسته در برخی رشته‌ها در اینجا نمایش داده می.شود. این نمایشگاه فرصتی برای عرضه هنر صنایع‌دستی در عرصه جهانی است. برجسته‌ترین کشور در حوزه صنایع‌دستی هستیم و برگزاری چنین نمایشگاهی می‌تواند در زمینه تعامل و برقراری ارتباط در این حوزه موثر باشد.

او افزود :کارهای فاخر به عنوان نمونه انتخاب و برای اقشار مختلف مردم از دانش آموزان تا دانشجویان و اساتید نمایش داده شود.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تاکید کرد: تعامل و برقراری ارتباط بین دانش و هنرهای کشورها می‌تواند به ارتقای سطح هنر صنایع‌دستی بی‌انجامد و وسیله‌ای برای همکاری و انتقال تجربه و فرهنگ است.

او خاطرنشان کرد: صنایع‌دستی را هویت دنیا می‌دانیم و معتقدیم اگر دنیا به فرهنگ‌های اصیل خودش بازگردد و از فرهنگ یکسان‌سازی تحمیلی که برای کشورها تجویز می‌شود فاصله بگیرد قطعا برای مردم دنیا مفید خواهد بود.

لینک کوتاه : http://pargarkhabar.ir/?p=4615

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi