• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024
2
معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور؛

صنایع‌دستی خانواده محور است و در بنیان هویتی نقش‌آفرینی می‌کند

  • کد خبر : 4352
  • 22 بهمن 1402 - 17:35
صنایع‌دستی خانواده محور است و در بنیان هویتی نقش‌آفرینی می‌کند
معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور گفت: ما هر زمان خانواده شدیم، بردیم. صنایع‌دستی هم خانواده محور است و در یک بنیان هویتی نقش‌آفرینی می‌کند.

به‌گزارش پرگار خبر مریم جلالی در گفت‌وگو با رادیو تهران با بیان اینکه اقتصاد هویت بنیان اقتصادی است که کالا هویت و ریشه‌های هویتی خود را جار می‌زند، تصریح کرد: تعدد رشته‌های صنایع‌دستی بسیار زیاد است و می‌توانیم با توجه به گام دوم انقلاب اسلامی، رفع موانع تولید به رونق آن کمک کنیم.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور با بیان اینکه حدود نیم قرن است استقلال و آزادی و جمهوری اسلامی را سر می‌دهیم و فریاد می‌زنیم، اظهار کرد: ما هر زمان خانواده شدیم بردیم و صنایع‌دستی هم خانواده محور است و در یک بنیان هویتی نقش‌آفرینی می‌کنند.

او با بیان اینکه در حوزه ظرفیت‌ها بسیار فوق العاده هستیم و جهان در برابر صنایع‌دستی ایران سر خم کرده است، گفت: ایرانی زیبا پسند، زیباساز و زیبابین است از هر آنچه در دست داشته است، تبدیل به یک محصول زیبا می‌کند.

جلالی با اشاره به اینکه باید داشته‌ها و ظرفیت‌هایمان را ببینیم، گفت: کمک به تولید و مولد بودن مواردی است که باید آن را ببینیم و به آن توجه کنیم.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور با تاکید بر اینکه میراث‌فرهنگی ریشه، گردشگری، آوردگاه و صنایع‌دستی میوه‌های آن است، اظهار کرد: نمایشگاه گردشگری پیش روی مان است و دستاوردهای ما را به نمایش می‌گذارد و صنایع‌دستی می‌تواند قصه‌های مختلفی داشته باشد.

او با اشاره به سه رکن میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، گفت: میراث‌فرهنگی، فرهنگ، گردشگری حوزه ارتباطات و اجتماع ما را تشکیل می‌دهد و حوزه صنایع‌دستی اقتصاد ما را می‌سازد و ارزش آفرینی ما را در این سه ساحت نشان می‌دهد.

جلالی با بیان اینکه صنایع‌دستی ایران، تجلی غیرت ایرانی است و از کودکی در نهاد ما کاشته می‌شود، ادامه داد: معتقدم ما فقط جنگ تحمیلی نداشتیم بلکه برخی از مسائل تحمیلی هم داشتیم که مانند کودکان کار اتفاق افتاده است این در حالی است که در صنایع‌دستی ما کودک کار وجود ندارد بلکه کودک خلاق داریم.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور از افتتاح فجر صنایع‌دستی در برج آزادی خبر داد و گفت: پیوند نسلی پاسداشت هویت و پهنه جهانی است و نخستین گام تقویت توجه است که بتوانیم توجه سیاستمداران و سیاستگذاران و برنامه‌ریزان توسعه را به حوزه های صنایع‌دستی، گردشگری و میراث‌فرهنگی جلب کنیم.

لینک کوتاه : http://pargarkhabar.ir/?p=4352

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi