• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024
3
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان:

عروسک های بومی و محلی احیا می‌شوند

  • کد خبر : 743
  • 13 آبان 1402 - 10:57
عروسک های بومی و محلی احیا می‌شوند
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: عروسک منطقه‌ای و محله‌ای متناسب با بافت‌های منطقه‌ای، بومی عشایری، بلوچی، سیستانی، آذری، لری را احیا می‌کنیم.

به گزارش پرگار خبر به نقل از خبرگزاری مهر، حامد علامتی با اشاره به عروسک‌های بومی گفت: هم اکنون در تلاش هستیم تا مجموعه عروسک‌های بومی و محلی را احیا کنیم؛ چراکه بیش از دوهزار نوع عروسک منطقه‌ای و محله‌ای متناسب با بافت‌های منطقه‌ای، بومی عشایری، بلوچی، سیستانی، آذری، لری در گویش‌های مختلفی داریم که همه اینها را در حال احیا هستیم.

وی ادامه داد: این موضوع مبنی بر اینکه به یک عروسک ملی دست یابیم، در دستور کارمان قرار دارد اما باید این نکته را لحاظ کنیم که امروز شرایط زیست کودکان و نوجوانان مان تغییر کرده است و باید سعی کنیم بر اساس نیازهای آنها پیش برویم.

مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: امروز بیشترین سرمایه گذاری را روی پویانمایی بچه زرنگ به عنوان نماد کودک ایرانی انجام داده‌ایم.

وی افزود: در عین حال که گذشته را نفی نمی‌کنیم اما برای بحث دارا و سارا بازنگری‌هایی داریم، منتها بر این باور هستیم که اگر می‌خواهیم محصولی را معرفی کنیم این محصول باید همراه با یک زنجیره و پیوست منظم باشد. یعنی کتاب آن را منتشر کنیم، به تولید فیلم و پویانمایی آن بپردازیم و در نهایت اینکه کودک و نوجوان ما با آن زیست کنند. امروز احیای عروسک‌های بومی در دستور کارمان قرار دارد.

علامتی گفت: برای پویانمایی بچه زرنگ چهارصد نوع محصول اعم از لوازم التحریر، بازی رایانه‌ای و بازی موبایلی، سرویس خواب، وسایل بهداشتی، سرویس خواب…. اعلام کرده‌ایم که هم اکنون بیش از ۲۰ نوع محصول آن همچون لوازم التحریر و نوشت افزار آن آماده و حتی در نمایشگاه نوشت افزار به معرض نمایش گذاشته شد.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: برای مجموعه شخصیت‌های بچه زرنگ پیوستی داریم و برای تک تک این شخصیت‌ها همچون ببر، خواهر بچه زرنگ، محیط بان محصولاتی را وارد بازار خواهیم کرد و در این خصوص با تولیدکنندگان وارد صحبت شده‌ایم. از این پس اتفاقات خوبی برای بچه زرنگ می‌افتد.

لینک کوتاه : http://pargarkhabar.ir/?p=743

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi