• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
1
عضو تیم ملی کشتی آزاد ایران مطرح کرد؛

ورزشکاران نیز در کنار جامعه فرهنگی در نمایشگاه کتاب تهران حضور پیدا می‌کنند

  • کد خبر : 6406
  • 16 اردیبهشت 1403 - 22:05
ورزشکاران نیز در کنار جامعه فرهنگی در نمایشگاه کتاب تهران حضور پیدا می‌کنند
امیررضا معصومی ولدی گفت: ورزشکاران نیز مانند جامعه فرهنگی کشور و در کنار آنها در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور پیدا می‌کنند.

به گزارش پرگار خبر به نقل از خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، امیررضا معصومی ولدی کشتی‌گیر آزادکار ایرانی است که در تیم ملی عضویت دارد و دارنده مدال طلای مسابقات جهانی است. وی در رابطه با امر کتابخوانی میان ورزشکاران کشور گفت: ورزشکارانی که در سطح ملی و جهانی ایفای نقش می‌کنند و به مبارزه با حریفان خودشان می‌پردازند، شاید اهل مطالعه کتاب‌های گوناگون و جست‌وجو در حوزه‌های مختلف نباشند، اما اهل تحقیق، جست‌وجو و مطالعه در رشته تخصصی خودشان هستند.

معصومی اضافه کرد: انسان ورزشکار تنها بدنی ورزیده و آماده برای ورزش ندارد، بلکه باید ذهن و قلبش نیز همراه باشد. رشته کشتی به شدت نیاز به تمرکز و آمادگی روحی و ذهنی دارد. ضمن اینکه باید برخوردار از سجایای اخلاقی و رفتار جوانمردانه بود. مطالعه کتاب و تحقیق و جست‌وجو یکی از راه‌ها برای کسب تمرکز و آرامش به هنگام ورزش و مبارزه با حریفان است. البته بنده یک کتابخوان حرفه‌ای نیستم، اما هر بار که به کتاب نزدیک شده و مطالعه کرده‌ام لذت برده‌‌ام و این بر رفتار ورزشی و شخصی من اثر گذاشته است.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به این نکته ورزشکاران به کتاب علاقه‌مند هستند، گفت: جامعه ورزشی کشور ضمن اینکه خود در رویداد بزرگ نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور پیدا خواهند کرد تا سهمی در شور و نشاط فرهنگی کشور داشته باشند، مردم را نیز به شرکت در این نمایشگاه دعوت خواهند کرد.

معصومی ادامه داد: همانطور که جامعه فرهنگی، هنری و ادبی کشور در برهه‌های مختلف همچون برگزاری مسابقات جهانی و المپیک در کنار جامعه ورزشی و ورزشکاران بوده است، ما نیز بر خود واجب می‌دانیم در کنار جامعه فرهنگی و هنری کشورمان باشیم و با حضورمان قدردان تلاش‌ها و زحماتشان باشیم. بسیاری از چهره‌های ورزشی توسط کتاب و جامعه ادبی و فرهنگی کشورمان به مردم معرفی شده‌اند. در سراسر کشور ناشران بسیاری در حوزه ورزش فعالیت دارند و به انتشار آثار آموزشی در این رابطه می‌پردازند که مورد استفاده ورزشکاران و مربیان قرار می‌گیرد. از این ناشران به طور ویژه تشکر می‌کنم.

وی در ادامه با اشاره به علاقه مخاطبان به کتاب‌های زندگینامه پهلوانان گفت: در رشته کشتی پهلوان‌های به‌نام و تاریخی داریم که توسط کتاب به مردم و جوانان معرفی شده‌اند؛ از پوریای ولی و غلامرضا تختی گرفته تا شهید ابراهیم هادی. من در شهرها و برنامه‌ها می‌بینم که کتاب شهید ابراهیم هادی مورد استقبال بسیاری از جوانان قرار گرفته و جوانان علاقه‌مند به آشنایی با این شهید بزرگوار هستند که کشتی‌گیر بود. من در وقت‌هایی که فرصت داشته باشم و زمانم خالی باشد به مطالعه کتاب می‌پردازم و لذت می‌برم، حتی چند تا از کتاب‌ها را دو سه بار خوانده‌ام.

این کشتی‌گیر ملی‌پوش کشورمان که پدرش نیز از کشتی‌گیران معروف بود در پایان ابراز امیدواری کرد که کتاب و کتابخوانی در کشورمان گسترش یابد و مردم روز به روز انس بیشتری با مطالعه کتاب پیدا کنند‌.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

لینک کوتاه : http://pargarkhabar.ir/?p=6406

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi