• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
0
عضو شورای اسلامی شهر تهران مطرح کرد؛

شهرداری بازدیدهای گروهی و خانوادگی مردم از نمایشگاه کتاب تهران را تسهیل کند/ نقش بزرگترین رویداد فرهنگی کشور در نشاط اجتماعی

  • کد خبر : 5992
  • 31 فروردین 1403 - 22:57
شهرداری بازدیدهای گروهی و خانوادگی مردم از نمایشگاه کتاب تهران را تسهیل کند/ نقش بزرگترین رویداد فرهنگی کشور در نشاط اجتماعی
سید احمد علوی گفت: مدیریت شهری باید با برنامه‌ریزی نهایت استفاده را از برگزاری نمایشگاه کتاب داشته باشد و حضور مردم از محلات تهران را برای بازدیدهای خانوادگی و گروهی از این رویداد تسهیل کند. نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نقش مهمی در نشاط اجتماعی در پایتخت دارد.

به گزارش پرگار خبر به نقل از ستاد خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، سیداحمدی علوی عضو شورای اسلامی شهر تهران و رئیس کمیته گردشگری این شورا استفاده حداکثری از ظرفیت گردشگری نمایشگاه کتاب را مهم دانست و اشاره کرد: تهران با حدود ۱۰ میلیون جمعیت نیازمند برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی قابل توجهی است. استفاده از روش‌های قدیمی برای ایجاد نشاط اجتماعی در سطح شهر تقریبا پاسخگوی نیاز شهروندان نیست. لازم است نهایت استفاده از رویدادهای بزرگی را که در تهران به عنوان کلان شهر برپا می‌شود،‌ داشته باشیم.

این عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران،‌ ادامه داد:‌ رویدادی مثل نمایشگاه کتاب می‌تواند ظرفیت‌های جدیدی را برای ایجاد نشاط اجتماعی در شهر ایجاد کند. فرصت‌هایی که به واسطه برپایی نمایشگاه تهران به وجود می‌آیند حتماً باید مورد توجه برنامه‌ریزان شهری قرار گیرد و نهایت استفاده از این رویداد را داشته باشند.

علوی با طرح این موضوع که در روزهای برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از همه جای کشور به تهران سفر می‌کنند،‌ گفت:‌ نمایشگاه کتاب به نوبه خود گردشگری را به وجود می‌آورد. علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی، ناشران،‌ دانشجویان و دانش‌آموزان در نمایشگاه کتاب کنار هم قرار می‌گیرند که این فرصت از ابعاد گردشگری و اقتصاد آن همچنین اقتصاد کتاب برای شهر تهران فرصت‌آفرینی می‌کند.

وی حضور جمع قابل توجهی از شهروندان در نمایشگاه کتاب را بستر مناسبی برای اجرای انواع برنامه‌های فرهنگی توسط مدیریت شهری خواند و افزود:‌ نمایشگاه کتاب پس از چند سال وقفه در برگزاری به دلیل پاندمی کرونا فرصت‌های خوبی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی مورد نظر مدیریت شهری دارد. با توجه به همین جایگاه مهم هم با همکاری کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر و مدیریت شهری برگزاری مجدد نمایشگاه کتاب بعد از کرونا تسهیل شد و پایگاه‌های مدیریت شهری در محلات تهران نیز با علم به مهم بودن نمایشگاه کتاب کمک کردند تا افراد از سرای محلات به صورت خانوادگی و گروهی در نمایشگاه کتاب حضور پیدا کنند. در واقع اجرای برنامه‌های فرهنگی شهری در نمایشگاه با حضور گسترده مردمی ممکن است و این خود فرصت خوبی برای مدیریت شهری در تحقق اهداف و برنامه‌های خود است.

رئیس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: تأکید کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران و کمیته گردشگری به طور خاص در مقوله گردشگری در تمام ابعاد آن محورهایی است که بتوان به صورت خانوادگی در آن شرکت کرد و یکی از آن موقعیت‌ها نمایشگاه کتاب است و امیدوارم امسال هم بتوانیم همین همکاری و کمک را در برگزاری نمایشگاه کتاب داشته باشیم.

وی در رابطه با برنامه‌ریزی‌های مدیریت شهری برای برگزاری مطلوب‌تر نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گفت: شبکه‌های حمل و نقل عمومی نظیر خطوط اتوبوسرانی و مترو در مدیریت شهری همواره برای نمایشگاه کتاب به طور ویژه برنامه داشتند، چرا که در نمایشگاه کتاب حجم بیشتری از مردم بازدید دارند و تدابیر ترافیکی نیز به شکل خاص تمهید می‌شود و در معاونت فرهنگی شهرداری هدف میزبانی مناسب از بازدیدکنندگان نمایشگاه در شهر تهران است. بازدیدهای گروهی را موثرتر از بازدیدهای انفرادی می‌دانیم و در سرای محلات برای برگزاری تورهای نمایشگاه کتاب مخاطبان خود را همراهی و آنها را به حضور خانوادگی و گروهی تشویق می‌کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: دولت تصمیم دارد که نمایشگاه بین‌المللی کتاب را در مصلی امام خمینی (ره) برگزار کند و ما به عنوان شورای شهر و مدیریت شهری وظیفه داریم تا در برگزاری مطلوب نمایشگاه کتاب به دولت کمک کنیم و آسیب کمتری برای مردم داشته باشد و ما تمام قد در کنار دولت هستیم و همراهی می‌کنیم.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

لینک کوتاه : http://pargarkhabar.ir/?p=5992

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi