• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
2

ضرورت تولید اسباب‌بازی هوشمند و بومی

  • کد خبر : 4824
  • 09 اسفند 1402 - 19:37
ضرورت تولید اسباب‌بازی هوشمند و بومی
رییس سازمان تعلیم و تربیت کودک گفت: اسباب بازی به نوعی وسیله فرهنگی است و ما باید به فکر تولید وسایل بومی باشیم.

به گزارش پرگار خبر به نقل از خبرگزاری مهر، جمعی از فعالان تعلیم و تربیت و فعالان زیست بوم اوان کودکی در حوزه بازی و اسباب بازی صبح امروز در سازمان تعلیم و تربیت کودک گرد هم آمدند تا در خصوص چالش‌های صنعت اسباب بازی موضوعات مدنظر خود را به اشتراک با دیگران قرار دهند.

مجتبی همتی فر، رئیس سازمان تعلیم و تربیت کودک در خصوص این سازمان گفت: سازمانی حدود ۳ سال است که تأسیس شده است و ما به جشن سومین سالگرد تأسیس این سازمان نزدیک می‌شویم. این سازمان وظیفه تربیت رشد و یادگیری کودکان زیر ۷ سال را به عهده داشته و در کنار نهادهایی همچون کانون پرورش معاونت آموزش ابتدایی نقش تربیتی را ایفا کند.

همتی فر در خصوص چالش‌های موجود در صنعت اسباب بازی گفت: ما با چالش‌های مواجه بوده‌ایم که می‌خواهیم با حل این چالش‌ها، به مسیر و ریل اصلی برگردانیم، به این دوران پیش دبستانی گفته می‌شود که گویی طفیل دوره دبستان است. به این دوران صرفاً یک نگاه مراقبتی وجود داشت یا اینکه به این مقطع به عنوان زمانی برای آمادگی کودک برای ورود به دبستان یاد می‌شد.

وی با بیان اینکه کودکان به طور طبیعی با اسباب بازی بازی می‌کنند؛ گفت: گاهی کودک با وسایلی مثل بشقاب و چادر مادر بازی می‌کند و یا وسایل هوشمندی طراحی می‌شود که بتوان رشد کودک را با آن رقم زد. وسیله‌ای را باید طراحی کنیم تا رشد کودک شکل بگیرد. اسباب بازی به نوعی وسیله فرهنگی است و ما باید به فکر تولید وسایل بومی باشیم.

وی در خصوص اینکه اسباب بازی یک وسیله فرهنگی مهم است؛ گفت: ما در این راه به دو مقوله مواجهیم یکی موضوع تهاجم فرهنگی از طریق اسباب بازی است و موضوع دیگر مساله حفظ هویت فرهنگی ماست.

همتی فر با طرح این سوال که چه وسایل بازی برای پرورش تفکر فرهنگی و رشد زبان فارسی داریم؛ گفت: رویکرد سازمان تعلیم و تربیت کودک این است که در مقابل رویکرد کتاب محوری به سمت بسته‌های یادگیری برویم. راهنمای کتاب کار راهنمای والد از عناصری است که برای ما حائز اهمیت هستند.

رئیس سازمان تعلیم و تربیت کودک گفت: وقتی ما اسباب بازی را وارد کتاب درسی کردیم بازار هم برای آن وسایل بازی ایجاد شد. وقتی چرتکه وارد ابزار یادگیری شد وسیله بازی چرتکه هم بیشتر در بازار موجود شد.

وی ابراز امیدواری کرد که تنظیم مطالب بیشتر در حوزه اسباب بازی به توسعه فرهنگ بازی و اسباب بازی و رشد بازار داخلی صنعت اسباب بازی منجر شود.

لینک کوتاه : http://pargarkhabar.ir/?p=4824

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi