به گزارش پرگار خبر، مهمترین ویژگی رویدادهای نمایشگاهی فراهم کردن موقعیت عرضه محصولات و البته آشنایی تولیدکنندگان و همچنین مخاطبان از تازهترین محصولات تولید شده در یک حوزه صنعتی است. نمایشگاه «ایرانپنکس»، رویداد بینالمللی و تخصصی نوشت افزار کشورمان است که به صورت سالانه در ایران برگزار میشود.
این نمایشگاه فرصتی برای تولیدکنندگان، واردکنندگان، توزیع کنندگان و فعالان حوزه نوشت افزار است تا جدیدترین محصولات و خدمات خود را به نمایش بگذارند و با مشتریان و شرکای تجاری خود دیدار و مذاکره کنند.
ایرانپنکس، چه اهدافی را دنبال میکند؟
به طور کلی هر نمایشگاهی مجموعهای از اهداف را نشانهگیری میکند تا بتواند بعد از برگزاری هر دوره از آن با بررسی میزان موفقیت برگزارکنندگان در رسیدن به اهداف تعیین شده، روندهای پیش روی آن رویداد را برای دورههای بعد، مورد بازنگری و در صورت نیاز اصلاح قرار دهد.
با در نظر گرفتن همین پیشفرض، «ایرانپنکس» نیز همچون هر رویداد دیگری دارای سیاستهایی است که بخشی از مهمترین آنها را میتوان اینگونه برشمرد: «ارایه آخرین توانمندیها و فناوریهای روز دنیا»، «توسعه بازار داخلی و نگاه استراتژیک به بازارهای منطقهای»، «صادرات محصولات تولیدی ایران با کیفیت و استانداردهای بینالمللی»، «ترویج فرهنگ استفاده از کالاهای داخلی»، «انتقال دانش و تکنولوژی روز»، «تولیدات مشترک در جهت بالا بردن سطح کیفی محصولات».
«ایرانپنکس» و محصولاتی که فرصت معرفی پیدا میکنند
نمایشگاه «ایرانپنکس» شاخههای مختلف مرتبط به صنعت نوشتافزار را تحت پوشش قرار میدهد و فرصتی را برای دیده شدن انواع محصولات تحریر و تجهیزات مهندسی شرکتهای مختلف داخلی و خارجی را فراهم میکند.
محصولاتی از قبیل انواع چسب، هدایای تبلیغاتی، لوازم اداری و بایگانی، تجهیزات اداری مدارس و ادارات، ماشینهای اداری، صنایع تکنولوژی آموزشی، هوشمندسازی مدارس، کیف، کوله پشتی، چمدان و شرکتهای استارت آپ و دانشبنیان مرتبط که همگی در این نمایشگاه به نمایش در میآیند.
از مدیران شرکتهای دولتی و خصوصی تا مخاطب عادی
نوشت افزار از جمله محصولاتی است که طیفهای متنوعی از مخاطبان به استفاده از آن نیازمند هستند. به همین خاطر است که دامنه مخاطبان نمایشگاه «ایرانپنکس» طیفی از مدیران و مسئولان خرید سازمانهای دولتی و شرکتهای خصوصی تا مدیران مراکز و فروشگاههای زنجیرهای، فروشگاههای نوشتافزار، اسباب بازی، مدیران فرهنگی کشور، اساتید دانشگاههای کشور و دانشجویان هنر، طراحی صنعتی، معماری، شرکتهای تبلیغاتی، مدیران انتشارات و کتابفروشیهای سراسر کشور را شامل شود.
گروه مهم دیگری از مخاطبان که با آمدن اسم نوشتافزار ناخودآگاه به یاد آنها میافتیم، مدیران مدارس و مهدکودکها، مدیران هنرستانها، مراکز و مؤسسات آموزشی و البته عموم خانوادههایی هستند که دانش آموز دارند.
«ایرانپنکس» راهی برای بزرگتر فکر کردن
نمایشگاه بینالمللی نوشت افزار یا همان «ایرانپنکس» تاکنون هشت دوره خود را پشت سرگذاشته است. سال قبل این نمایشگاه در شرایطی کارش را آغاز کرد که شعار «با هم بزرگتر فکر کنیم» را محور اصلی قرار داده بود. این نمایشگاه در فضایی سرپوشیدهای به وسعت ۲۰ هزار مترمربع و در ۴ سالن برای بیش از ۲۵۰ شرکت در نظر گرفته شد. بخش اصلی نمایشگاه به معرفی شرکت ها و نمایش محصولات و برندها تعلق داشت. بخش دوم در قالب پنلهای تخصصی، سمینارهای علمی، آموزشی در حوزههای صادرات، واردات، بازاریابی و فروش اختصاص داشت و بخش سوم این نمایشگاه نیز شامل برگزاری رویداد همنوشت میشد که به گردهمایی و تجلیل از بزرگان و فعالین این صنعت اختصاص پیدا کرد.
نکته جالب توجه در ارتباط با این رویداد حضور نمایندگانی از کشورهای همسایه همچون ترکیه، عراق، آذربایجان، پاکستان و برخی دیگر از کشورهای بزرگ جهان همچون هند، چین و روسیه بود. اتفاقی که باعث شد تا عرصه نوشتافزار ایران بتواند از تجربیات ارزشمند سایر کشورها در زمینه تولید لوازم تحریر و مهندسی نهایت بهرهمند شود.
باید منتظر بود و دید که در نهمین دوره این رویداد چه اتفاقاتی رخ خواهد داد. اتفاقاتی که اگر برآیند آن مثبت باشد، میتواند مقدمات تولید و عرضه نوشتافزاری در کلاس جهانی برای تولیدکنندگان داخلی را فراهم کند.